top of page

Başlık

Bu, Metin paragrafınızdır. Burası işletmeniz, siteniz veya işinizle ilgili açıklama eklemek için ideal bir yerdir. Bu alanı kullanıcılarınızı bilgilendirmek, felsefenizden veya hikayenizden bahsetmek ve sizi rakiplerinizden ayıran niteliklerinizi sunmak için kullanın. Daha fazla ilgi çekmek isterseniz görsel ekleyebilirsiniz.

Yazı: Metin
Ara
  • Yazarın fotoğrafıeTwinning eTwinning

ÖĞRENCİLERİMİZDEN KİTAP YORUMLARI (Ayla Kurgan/Gülen Kora Ortaokulu)

Güncelleme tarihi: 11 Mar 2021

Öğrencilerimiz projemiz kapsamında,projemizin içeriğini ve hedeflerini yansıtan pek çok kitap okudular.Bu bölümde hem okudukları kitapları tanıttılar hem de kitapların vermek istediği ana fikri özümsediler.




SOL AYAĞIM


Okumadan önce bu kitabı bir insanın sol ayağıyla yazdığını bilin…

Doğuştan beyin felçli olan Christy Brown, konuşmasını ve hareketlerini kontrol edemiyordu. Ama zekâsı ve cesareti onun okuma ve yazmayı, resim yapmayı ve daktilo kullanmayı öğrenebilmesini, hatta bu kitabı yazabilmesini sağladı. Christy Brown, kendi yaşam öyküsünü kaleme aldığı bu kitabında bütün bunları öğrenebilmek için sol ayağını kullanarak nasıl büyük bir mücadele verdiğini ve hayata nasıl tutunduğunu anlatıyor.

Hiç kimse bana bu saatten sonra herhangi bir şey için “Yapamıyorum önümde engeller var” demesin. Neden mi? Çünkü öyle bir kitapla tanıştım ki, tüm bu söylemleri boşa çıkarıyor. Bu kitabın etkisini bir ömür boyu üzerimden atamayacağım biliyorum.

Doğuştan beyin felci olan ve sadece sol bacağını hareket ettirmeyi becerebilen Christy Brown’un o eşsiz Sol Ayağım kitabından bahsedeceğim!

İşte Christy Brown da hayata yenik olarak açar gözlerini. Doğuştan beyin felci geçirmiştir ne yazık ki!

Fakat ailesi yaklaşık 3 – 4 sene sonra anlar çocuklarının hasta olduğunu. Hemen doktora götürürler. Ancak doktorlar, umut olmadığını ve ebediyen bakıma muhtaç bir yaşam süreceğini söylerler anne Brown’a.

Ama anne Brown inanmaz söylenenlere, inanmak istemez. Oğlu sapasağlamdır, hiçbir zekâ problemi yoktur. Doktorların söylediğinin tam tersini düşünür. Herkes kısa yolu seçip doktorlara güvenerek,umut olmadığını dile getirir her seferinde. Fakat anne Brown çelik gibi iradesiyle dimdik durarak her defasında oğluna inandığını ve hiçbir şeyi olmadığını söyler gururla.

Nihayetinde anne Brown haklıdır. Christy'nin zihni yönden hiçbir problemi olmamakla beraber sağlığı da gayet iyidir. Sadece konuşmayı yaşıtlarından çok sonra öğrenir.

Yapılan tüm tıbbi uygulamalara rağmen Christy sağlığına kavuşturulamaz. Ancak o pes etmez. Sadece tek bir ayakla, sol ayağıyla, olanca gücüyle tutunur hayata. Christy sadece bir ayağıyla resim yapmayı ve yazı yazmayı öğrenir. Yaptığı bir resimle, katılmış olduğu yarışmayı kazanır.

Christy Brown bence çağımızın rol model alınacak önemli kişilerindendir. Çünkü hayata karşı yenik başlamasına ve tüm olumsuz koşullara rağmen, hayatı kendi lehine çevirmeyi başarabilmiş bir kişidir. Christy pes etmemiştir, hedefini belirlemiştir ve tüm olumsuzluklara rağmen hedefinden şaşmayarak amacına ulaşmıştır.

Şimdi anlatabildim mi neden bahanemin kalmadığını? Bence artık bu yazıyı okuyan sizlerin de bahanesi kalmadı. Şu dakikadan sonra hepimizin, şapkalarımızı önümüze koyarak cevaplaması gereken bir soru var. Bahanelerin arkasına sığınacak mıyız? Sığınmayacak mıyız? İşte asıl mesele bu...

‘NEFES ALIYORSAK UMUT VAR DEMEKTİR’

‘ENGELLERİMİZ BİZE ENGEL OLAMAZ’


ŞİMDİ SİZE MUHTEŞEM ESERLERİNDEN BİR KAÇINI TAKDİM EDECEĞM:

Christy Brown Romanları / Kitapları

Parlak Meslek

Yaz Üzerinde Gölge ve

Vahşi Zambaklar

Sol Ayağım (Otobiyografi)

Her Gün Hüzün – Sol Ayağım 2

Toplu Şiirler’ de derlemiştir.

BEREN SU 5/A

Ayla KURGAN-Gülen Kora Ortaokulu


BEN BİR HAYALETİM

Kitap "Otizm"ismi verilen doğuştan gelen bir hastalığı ele alıyor ve bize farkındalık kazanmamız için güzel bir imkan sağlıyor. Bizi içine alan kitap hem eğlendirip hem de öğretiyor. Yazar Güzin ÖZTÜRK'e teşekkürler. TOPRAK 5-B (Gülen Kora Ortaokulu)


Ben Bir Hayaletim adlı kitapta otizmli olan bir kız çocuğunun duygularını ifade ederken,sosyalleşmeye çalışırken çektiği zorlukları anlatıyor.İnsanlar tarafından kendisinin önemsenmesinin ,değer verilmesini isteyen Mila'yı anlatıyor.Çünkü otizmli Kişilere yeterince değer verilmiyor,önemsenmiyor.Bu yüzden kitabın adı"Ben Bir Hayaletim"diye konulmuş.

Farkındalık kazanmamız için de bu kitabı yazan sevgili Güzin ÖZTÜRK'e sonsuz teşekkürler.İyi ki bu kitabı yazmış.Herkesin okuması gereken bir kitap.

Eylül 5-B (Gülen Kora Ortaokulu)


Cesaret, azim ve umutla dolu sıcacık bir hikayesi olan bu eseri çok severek okudum, herkese tavsiyemdir. Kiraz Ağacı ile Aramızdaki Mesafe

Emre 6-F (Gülen Kora Ortaokulu)


6 ay sonra gözlerinizin tamamen kapanacağını bilseniz ne yapardınız? Sevdiğiniz şeyleri yapamayacağınız gerçeğiyle nasıl başa çıkardınız ? 9 yaşındaki küçük Mafalda tam olarak bunları yaşıyor. “Bütün çocuklar karanlıktan korkar.” diyor. Ama onun korktuğu şey kendi karanlığı...Empati yapmanız için harika bir kitap. Kiraz Ağacı ile Aramızdaki Mesafe

Elifnaz 6-F (Gülen Kora Ortaokulu)

“Duman rengi tüyleri sevildikçe parlaklaşıyordu, beni de sevseler ben de güzelleşip normal bir çocuk olur muydum?”İnsanın içini acıtan bu sözlerle farklılıkları olan bireylerin duygularını çok daha iyi anlıyoruz.Yazarımız Güzin Öztürk'e teşekkürler.

Ben Bir Hayaletim

Ulaş 5/I( Gülen Kora Ortaokulu)


Çok etkileyici bi o kadar da insanı sarıp sarmalayan bir kitap.Özel bir çocuğun(otizmli) dünyasından bizim dünyamıza nasıl baktığını gösteren etkileyici bir eser. Otizmli bir dünyaya misafir olmak isterseniz bu kitabı mutlaka okumalısınız.

Gülce 5/I(Gülen Kora Ortaokulu)

14 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page